Łuki, no nie jestem taki pewien czy nie bedzie wywalac check`a :!: Ta sona w katalizatorze ma za zadanie sporadzenie czy mieszanka jest dobrze dobrana i katalizator dobrze oczyszca spaliny. Jesli nie bedzie kataliztora to sonda bedzie zmieniac proporcje paliwo-powietrze i w ten sposób bedzie byki waliło.
\
Wg mnie nie koniecznie. To samo jest w 1.8T i el-tec oszukuje to bez problemu.
Łuki, no nie jestem taki pewien czy nie bedzie wywalac check`a :!: Ta sona w katalizatorze ma za zadanie sporadzenie czy mieszanka jest dobrze dobrana i katalizator dobrze oczyszcza spaliny. Jesli nie bedzie kataliztora to sonda bedzie zmieniac proporcje paliwo-powietrze i w ten sposób bedzie byki waliło.
\
Wg mnie nie koniecznie. To samo jest w 1.8T i el-tec oszukuje to bez problemu.
Chyba jednak tak jest > druga sonda ma za zadanie sprawdzić skład spaliny, i skorygować ( zubożyć /wzbogacić) mieszankę. więc jak dostanie taki sam skład jak pierwsza, to nie siły, żeby nie sfiksowała :szeroki_usmiech .
Padający kat mógł równiez przyczynić się do wywalania błędów związanych ze składem mieszanki. tu konkretnie do DirkDiggler- BRC Sequent 24 nie jest bezpośrednio podpinany pod sondy. Bazuje na ECU fabrycznym, i dobiera ilość wtryskiwanego gazu.
Jak chcesz dokładnie dowiedzieć się , jak to ma chulać, to na PW mogę Ci podesłać nr kom do kumpla, który to montuje- u niego dowiesz się bezpośrednio o tej instalacji- ja pisze to co od niego wyciągnę . W każdym razie bez kata raczej nie oblecisz, ale wywalać 4800 to.... ciężko słowa znaleźć. Szukaj zamienników.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
No więc dziś podjąłem decyzję. Założyłem zamiennik uniwersalny pod EURO3. Kosztowało to mnie 600PLN co nie jest małą kwotą (znam inne, ciekawsze sposoby na spożytkowanie tej sumy). Jednak w porównaniu z ceną używek ok 200-300PLN, które cieżko ustrzelić oraz oryginałem z ASO wycenionym kosmicznie, uniwersalny zamiennik z miejscem na sondę wydaje sie rozsądną alternatywą. Pożyjemy zobaczymy. Tymczasem odkryłem na testerze że moja 1sza sonda lubi się zawieszać i pokazuje raz OK napięcie sobie skacze z zachowaniem cyklu, a po chwili utrzyamuje stałą wartość 0,35 V i trzyma się i jakby zawiesza. Generalnie bardzo niskie napięcie z niej schodzi 0-0,4V.
Kończy się?? Pewnie TAK, jak spora część auta którą w ostatnim czasie musiałem wymienić.
Druga sonda pracuje prawidłowo.
NIco21 - ty wymieniałeś sondę jak dobrze pamiętam. Możesz podać jaką polecasz i gdzie można kupić najkorzystniej?
Nico21. Jaka cena za sondę bo w Intercars chcą ponad 450 za BOSCHa. A zamienniki uniwersalne NGK chodzą ok 100-150PLN.
A Krzych z forum to który z Krzychów bo jest ich kilku??
Jak wiecie zamontowałem uniwersalny katalizator ceramiczny do silników o poj. do 2l. Jednak od początku nie byłem wpełni zadowolony z tego ustrojstwa. Auto jakby zostało zdławione a odgłos pracy silnika przypominiał mi czasy 125p :roll:
Dodatkowo po czasie pojawiły się wibracje przy skręcie w lewo (o czym pisałem w innym poście).
W międzyczasie polowałem na allegro na oryginalny KAT i trafiłem niezłą sztukę od 1,8T, niewielki przebieg i stan ogólnie b. dobry. Dziś zamieniłem uniwersalny katalizator na ten od 1,8T. Samochów wreszcie normalnie wkręca się na obroty i brzmi jak 2.0, również mam wrażenie że płynniej przyspiesza. Jestem też pewny że nie wpada w wibracje przy skręcaniu. Katalizator w kształcie termofora prawdopodobnie podczas skręcania kontaktował się z nadwoziem i przekazywał wibracje.
Cud, miód. Znów kocham swoje auto!
Konkluzja: ostrożnie z zamiennikami uniwersalnymi, albo zastrzegać sobie wymianę jakby coś nie grało jak trzeba.
Komentarz